Week 2. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Joyce Hekke - WaarBenJij.nu Week 2. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Joyce Hekke - WaarBenJij.nu

Week 2.

Door: Joyce.

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Februari 2016 | Spanje, Benidorm

Holaaaa! De eerste stage week op de cardiologie afdeling zit er al weer op.
Om 7 uur ’s ochtends lopen we altijd naar de bushalte en dan zitten we 15 minuutjes in de bus en dan zijn we al bij het ziekenhuis. Mooi dichtbij dus. ’s ochtends en ’s avonds is het nog wel aardig fris, maar overdag is het meestal rond de 18/20 graden nu (EN bijna altijd zon he he ;) ) . En in het ziekenhuis is het ook hoogzomer want ze hebben gerust de verwarming op 26,5 graden , bloedjeheet.. En toen ik vertelde dat in Nederland de kachel meestal op 21 graden staat, dachten ze dat ik niet helemaal goed was.
Verder heb ik het echt super leuk op stage, er is ook een collega hier die een beetje Nederlands kan en die wil ook nog beter Nederlands kunnen, dus ik heb haar nog even een Nederlandse cursus gegeven. Verder kunnen sommigen een beetje Engels, maar ook heel veel komen niet verder dan Hello en Bye. Mijn Spaans is ook niet heel erg goed, vooral als ze heel snel praten (wat ze altijd doen) versta ik er niks van. Dus dan roep ik altijd maar gewoon yo hablo un poco Espanol of ik zeg gewoon si si en dan kom ik met handen en voeten werk ook nog wel een heel eind.
Morgen begint de Spaanse cursus op het ziekenhuis gericht in Alicante die 3 weken lang duurt, dus heb daar heel veel zin in en hoop dat mijn Spaans dan ook flink verbeterd.

In het weekend is er trouwens ook altijd genoeg te doen hier , dit weekend zijn we vrijdag met een paar naar t nest geweest en daarna film gekeken, en gisteren hebben we met z’n alle carnaval gevierd, foto’s volgen nog;)


Groetjesssss

  • 08 Februari 2016 - 21:08

    Jolanda:

    hola, dat word een drukke week dus! in het weekend maar lekker uitrusten.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Stage Spanje

Vrijdag 22-01-2016 ging om half 3 ’s nachts de wekker. Ongeveer maar 1 uurtje geslapen, langer lukte niet door de zenuwen. Moe en vol zenuwen stapte ik de auto in en gingen we richting Weeze. Nog nooit gevlogen dus voor de zekerheid mar van die vliegtuigdoppen meegenomen. Eenmaal in Weeze aangekomen konden we meteen onze koffers inleveren, helaas moest ik mijn handbagage ook inleveren waar o.a. mijn laptop en al mijn schoolspullen in zaten, dus zou wel weer wat zijn als dat opeens kwijt was. ( is niet gebeurd hoor haha). Uiteindelijk moesten we wel rennend naar de gate toe, aangezien we te lang bleven zwaaien. Maar we hadden het gehaald;)
Om 10 uur kwamen we aan in Alicante na een mooie vlucht. Laura en Eef ( de mensen van de organisatie) stonden ons op te wachten. Daarna gingen we naar Benidorm om ons NIE-nummer aan te vragen en toen werden we naar ons appartement in Alfaz del pi afgezet, waar we om 12:00 aankwamen.
We hebben een heel mooi appartement met uitzicht op zee én op de bergen.
Zaterdag hebben we nog introductie gehad van Laura en zijn we ’s middags naar Albir geweest met wat andere studenten. Echt een heel mooi strand!
’S avonds hebben nog bij andere studenten wat gedronken.

Dinsdag hadden we introductie in het ziekenhuis en omdat onze praktijkovereenkomst niet goed was konden we dus pas beginnen als school de juiste had opgestuurd. Dus we hadden nog even een weekje vakantie (vervelend..), maar het was ook wel heel fijn dat we gisteren (donderdag) eindelijk bericht kregen dat de praktijkovereenkomst binnen was en dat ik vandaag dus mijn eerste stage dag had.

Ik loop de komende weken stage op een interne afdeling, iedereen was super lief en ze zeggen ook steeds dat het goed gaat. Maar de taal is echt heel lastig en de meesten kunnen een beetje tot geen Engels. Mijn Engels is ook niet heel goed, maar een Engelse patiënt die vertelde dat hij het heel fijn vond dat er eindelijk iemand was die een beetje normaal Engels kon. Dus dat zegt al genoeg.
Maar je merkt wel dat de collega’s het een leuk vinden als je probeert Spaans te praten en dan zeggen ze dus ook steeds ‘bien, bien , bien,bien’.
Verder zijn hier veel Nederlandse patiënten en dat is echt super gezellig en hun vinden het ook heel fijn dat er iemand is met wie ze Nederlands kunnen praten.
Dus een geslaagde eerste stage dag, nu lekker weekend vieren en vanavond gaan we weer naar het nest, dit is een Nederlandse stamkroeg hier in Alfaz del pi 

Liefs Joyce.

Recente Reisverslagen:

16 April 2016

Op de helft! +veel foto's.

11 Maart 2016

Inmiddels alweer 7 weken hier.

07 Februari 2016

Week 2.

30 Januari 2016

De eerste week.
Joyce

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 5263

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Stage Spanje

Landen bezocht: