Inmiddels alweer 7 weken hier. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Joyce Hekke - WaarBenJij.nu Inmiddels alweer 7 weken hier. - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Joyce Hekke - WaarBenJij.nu

Inmiddels alweer 7 weken hier.

Blijf op de hoogte en volg Joyce

11 Maart 2016 | Spanje, Benidorm

Holaaa! daar ben ik weer!
Heb al lang niets meer hierop gezet, dus nu een extra lang verslag.

Alweer veel leuke dingen meegemaakt! Zo zijn we met alle studenten naar Alicante geweest voor het eerste groepsuitje. We hadden een stadstocht en daarna hebben we een berg beklommen. Als aflsluiter gingen we aan de sangria en hebben we paella gegeten! lekker lekker!

Inmiddels is de taalcursus ook alweer voorbij! De eerste week kregen we een soort van anatomie les, maar dan in het Spaans. Interessant, maar hoe het hart werkt wist ik al.. Dus wij hadden aangegeven dat we meer Spaans wouden leren en meer handelingen wouden doen. Op een gegeven moment gingen we dus ook echt handelingen doen. In het praktijk lokaal hadden ze 2 poppen, die door het lokaal heen vlogen en de armen en benen vlogen ook van de pop af. Onze docent ging ook zo lomp om met die poppen dat ik op een gegeven moment gewoon medelijden kreeg met die pop.
Verder hebben we ook op elkaar bloed geprikt en mochten we infuusprikken, super gaaf!! Hier in Spanje zijn ze sowieso wel wat makkelijkere in dat soort dingen, op school mogen we dat soort dingen namelijk niet op elkaar oefenen en hier willen ze dat juist.
Uiteindelijk heb ik nog best veel handelingen geleerd, kan helaas nog steeds niet goed Spaans praten, maar ik merk wel dat ik steeds meer weet.
En we hebben heel veel gelachen en de busreisjes naar Alicante waren ook altijd een feest. Onze buschauffeur zou vast mijn mooie zangkunsten missen, de laatste dag deed die de radio uit toen ik keihard aan het meezingen was en riep die’ a capella’ ‘a capella’

Ook heb ik een fiets gekocht! Ja ja ik ben natuurlijk wel een echte Hollander. In Spanje zijn ze alleen niet zo goed in fietsen maken, dus ik hoorde al allemaal verhalen dat het stuur er opeens af kan vallen, het wiel er af kan draaien of dat de rem er opeens mee stopt (handig voor als je de berg afgaat!) en ga zo maar door;) Maar.. ik fiets er nu al 4 weken mee en hij doet het nog goed! Wel heel apart om hier te fietsen, er zijn namelijk nauwelijks fietspaden dus ik fiets gewoon op grote autowegen of op de stoep, maar soms ook weer tussen de mooie sinaasappelbomen of langs de zee. Aangezien het hier nog aardig bijzonder is om te fietsen steken ook veel mensen de duim omhoog. Als ik naar Albir wil hoef ik niet eens te fietsen en ben ik er binnen 10 minuten , maar ik kom dan wel na 40 minuten hard fietsen hijgend en helemaal bezweet thuis. Lang leve de bergen!

Vorige week vrijdag hadden we ook een karaoke avond, met een paar van hier en een paar Spanjaarden, super leuk en daarna gingen we tapas eten.
Ook ben ik vorige week zondag samen met Yves en Michelle naar een dakterras geweest op een wolkenkrabber in Benidorm, heel mooi uitzicht!
In Benidorm kun je ook heel leuk stappen, je hebt zelfs discotheken waar je boven de zee zit, dus als je uit het raam kijkt zie je heel mooi de zee en de 'skyline van BeniYork'

Verder is het op stage nog steeds heel leuk! Het communiceren kan wel lastig zijn soms, maar verder is het leuk en mag ik ook al veel dingen doen! Zo heb ik maandag voor het eerst infuus geprikt, super spannend maar het zat gelijk goed gelukkig en de collega’s hier stellen je ook altijd op je gemak!

Mijn ouders, broer en zusje zijn ook nog paar dagen op visitie geweest! We hebben leuke dingen gedaan zoals de vuurtoren in Albir beklommen, terrasjes gepakt, uit eten geweest en we zijn nog naar Altea gelopen. Ook heb ik ze even een rondleiding gegeven door Alfaz del pi! Het was erg gezellig 

Dinsdag kreeg ik te horen dat ik de volgende dag al naar een nieuwe afdeling ga. Dus vanaf nu loop ik de aankomende 5 weken (denk ik, is altijd maar een verrassing hier, wat zoals nu ook blijkt kun je dus opeens te horen krijgen dat je de volgende dag al op een nieuwe afdeling start) elke maandag, woensdag en vrijdag stage op de dialyse en op de dinsdag en donderdag op de gynaecologie afdeling, super leuk en heel leerzaam. En die baby’s zijn ook zo schattig!

Het volgende verslag komt snel weer!


Adiossss
Liefs Joyce

  • 13 Maart 2016 - 17:13

    Jolanda:

    ja, het was erg gezellig in spanje Joyce,en het was leuk om je weer in het echt te zien! en het was lekker warm, dat was ook wel heerlijk. geniet er nog maar van!

  • 13 Maart 2016 - 19:09

    Tonny Voor't Hekke:

    Super mooi verhaal Joyce.
    We hebben enorm genoten van het bezoek aan jou in Spanje en het was erg fijn om je weer eens te zien en je stem weer eens in het echt te horen.
    Het is gigantisch fijn dat je het naar je zin hebt daar en dat het goed gaat met je stage en dat je ons koude kikkerlandje nog niet mist.
    Het Spaanse zonnetje was trouwens erg prettig.
    Geniet nog met volle teugen van je resterende tijd daar en veel succes op de nieuwe afdeling!!

    adios,
    Tonny.

  • 21 Maart 2016 - 21:24

    Wilma Van Der Kamp:

    Ha die Joyce, leuk om te lezen wat je allemaal doet.
    Op de foto's zien we wel dat je ontzettend aan het het genieten bent, dit is echt wat voor jouw.
    Leuk hè die baby'tje.
    Succes met je stage en geniet er nog maar lekker van.
    Dikke knuffel van de van der Kamp jes.

  • 23 Maart 2016 - 22:32

    Rein En Ria:

    Hoi Joyce
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft.
    Zo te horen en te zien op facebook heb je het prima naar je zin.
    Dat Is het allerbelangrijkste.
    En al veel geleerd ook.
    Nog veel plezier en succes verder.
    Lieve groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Stage Spanje

Vrijdag 22-01-2016 ging om half 3 ’s nachts de wekker. Ongeveer maar 1 uurtje geslapen, langer lukte niet door de zenuwen. Moe en vol zenuwen stapte ik de auto in en gingen we richting Weeze. Nog nooit gevlogen dus voor de zekerheid mar van die vliegtuigdoppen meegenomen. Eenmaal in Weeze aangekomen konden we meteen onze koffers inleveren, helaas moest ik mijn handbagage ook inleveren waar o.a. mijn laptop en al mijn schoolspullen in zaten, dus zou wel weer wat zijn als dat opeens kwijt was. ( is niet gebeurd hoor haha). Uiteindelijk moesten we wel rennend naar de gate toe, aangezien we te lang bleven zwaaien. Maar we hadden het gehaald;)
Om 10 uur kwamen we aan in Alicante na een mooie vlucht. Laura en Eef ( de mensen van de organisatie) stonden ons op te wachten. Daarna gingen we naar Benidorm om ons NIE-nummer aan te vragen en toen werden we naar ons appartement in Alfaz del pi afgezet, waar we om 12:00 aankwamen.
We hebben een heel mooi appartement met uitzicht op zee én op de bergen.
Zaterdag hebben we nog introductie gehad van Laura en zijn we ’s middags naar Albir geweest met wat andere studenten. Echt een heel mooi strand!
’S avonds hebben nog bij andere studenten wat gedronken.

Dinsdag hadden we introductie in het ziekenhuis en omdat onze praktijkovereenkomst niet goed was konden we dus pas beginnen als school de juiste had opgestuurd. Dus we hadden nog even een weekje vakantie (vervelend..), maar het was ook wel heel fijn dat we gisteren (donderdag) eindelijk bericht kregen dat de praktijkovereenkomst binnen was en dat ik vandaag dus mijn eerste stage dag had.

Ik loop de komende weken stage op een interne afdeling, iedereen was super lief en ze zeggen ook steeds dat het goed gaat. Maar de taal is echt heel lastig en de meesten kunnen een beetje tot geen Engels. Mijn Engels is ook niet heel goed, maar een Engelse patiënt die vertelde dat hij het heel fijn vond dat er eindelijk iemand was die een beetje normaal Engels kon. Dus dat zegt al genoeg.
Maar je merkt wel dat de collega’s het een leuk vinden als je probeert Spaans te praten en dan zeggen ze dus ook steeds ‘bien, bien , bien,bien’.
Verder zijn hier veel Nederlandse patiënten en dat is echt super gezellig en hun vinden het ook heel fijn dat er iemand is met wie ze Nederlands kunnen praten.
Dus een geslaagde eerste stage dag, nu lekker weekend vieren en vanavond gaan we weer naar het nest, dit is een Nederlandse stamkroeg hier in Alfaz del pi 

Liefs Joyce.

Recente Reisverslagen:

16 April 2016

Op de helft! +veel foto's.

11 Maart 2016

Inmiddels alweer 7 weken hier.

07 Februari 2016

Week 2.

30 Januari 2016

De eerste week.
Joyce

Actief sinds 29 Jan. 2016
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 5258

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 01 Juli 2016

Stage Spanje

Landen bezocht: